Aktuální témata na webu i mimo něj

Všichni občas přemýšlíme o tom, co děláme a proč to děláme? K čemu to naše snažení je? Jak je nebo není naše jednání prospěšné pro nás a pro naše okolí. Někdy máme tendenci místo sebe řešit své okolí a ostatní lidi. Komentujeme jejich příspěvky na LinkedIn, Facebooku, někdy je napíšeme a mnohdy si je necháme pro sebe, nebo je probereme...

Poslední dobou jsem hodně slyšel o tom, jak jsou tradiční metody náboru nefunkční a už nemají co nabídnout. Místo nich se hodně sází na profesní a sociální sítě, kde se dá nejen vhodný kandidát vybrat podle profilu, článků, jeho komentářů apod., ale také podle toho, jak se projevuje v osobním životě např. na Facebooku. K tomu firma natočí nějaké...

V úvodu je potřeba říct, že dnešní doba přináší neustálou komunikaci - komunikuje se všechno, pořád a prostřednictvím všeho, co je k dispozici. A mám na mysli zejména komunikaci elektronickou.

Ve své praxi jsem se potkal s mnoha zkratkami. Pracoval jsem v korporacích a další korporace byly moji zákazníci. Obchodoval jsem na různých úrovních organizační struktury v různých odděleních - nákup, lidské zdroje, finance, občas IT, business development, marketing. Na té nejvyšší úrovni jsem se potkával se CEO, CFO, Head of HR, CIO, COO.

Někdy je potřeba selský rozum a někdy zase znalost zkratek. Ve finále zkratky používáme všichni. Některé nás naučili ve škole, jiné jsme pochytali z "newspeak" a ty obchodní buď přišly v nějaké komunikaci, tak jsme pátrali a zjistili si, co to po nás chtějí nebo jsme se je naučili.

V běžném životě obchodníka existuje nepřeberné množství scénářů obchodních případů. Záleží na mnoha okolnostech, jak se vyvíjejí. Každá situace a každý případ je vždy tvořen lidmi. Jejich činnosti tvoří "ten náš obchodní život".